Hur du handlar steg för steg
Festtema.se (juridiskt: Funny Business International Asp) är en 100% danskägd webbutik .

Steg för steg guide för att genomföra ett köp:

1 – Den önskade varan läggs i varukorgen, sedan väljer du vilket antal du vill ha.
2 – Klicka på "varukorgen" för att se vilka varor du har valt och hur många. Här kan du redigera varor och antal.
3 - Välj "Slutför beställning" för att gå vidare och färdigställa ordern
4 - Ange dina kunduppgifter och eventuellt alternativ leveransadress
5 – Ange fraktsätt
6 – Välj betalsätt
7 – Fyll i dina kontokortsuppgifter (hanteras av Epay/PBS, vi kan inte se dina kontokortsuppgifter)
8 - Godkänn pris, beställningen och betalning
9 - Festtema.dk skickar en orderbekräftelse till den emailadress som du angett. På denna orderbekräftelse framgår bl.a: Dina varuköp rad för rad, leveransadress och ditt unika ordernummer.

Alla avtal ingås på danska och du kan alltid få en kopia på faktura och orderbekräftelse på email (den email som är angiven vid beställning) genom att kontakta oss per telefon eller via email med upplysning om ditt kundnummer eller dina kunduppgifter.

Information om www.festtema.se; inklusive priser, sortiment och service är bara gällande så länge de finns tillgängliga på www.festtema.dk.

Betalning
www.festtema.se kan du som kund betala med följande betalkort:

- VISA/Dankort (avgiftsfritt)
- VISA kort(avgiftsfritt)
- VISA Electron (avgiftsfritt)
- Mastercard (avgiftsfritt)
- JBC (avgiftsfritt)

Företag, med F-skattsedel, kan dessutom betala via banköverföring.
På alla beställningar under 50:- tillkommer en hanteringsavgift på 25:- inkl. moms.

Ångerrätt
Skulle du ångra ett köp, kan du inom 14 dagar efter varumottagandet returnera den till Festtema.
OBSERVERA: vi tar inte emot paket utan direktleverans. Dvs. att paket SKALL returneras till adressen:

Festtema ApS
Meterbuen 15,
2740 Skovlunde

Paket som skickas till oss utan utdelning till vår adress kommer automatiskt att bli sända i retur till avsändaren.

Ångerrätten kan användas på ett av följande sätt:

1 – Genom att inte hämta ut paketet.
2 – Genom att returnera varan till Festtema Aps, Meterbuen 15, 2740 Skovlunde

KOM IHÅG:

  1. du betalar själv eventuella fraktkostnader i samband med retur av varan.
  2. Vid retur av en vara skall denna vara i samma skick och mängd, samt i sin original förpackning.
  3. Vid köp avdräkterär förpackningen alltid en viktig del av varans värde. Förpackningen skall därför alltid medfölja returen, detta är ett krav för att kunna utnyttja returrätten. Med ”original förpackning” hänvisar vi uttryckligen till den pappskiva med diverse information och bilder, som är bifogad med dräkten samt det plastetui den ligger i.

Utökad returrätt
Som en utökad service, kommer vi inom 14 dagar från ditt mottagande av paketen, erbjuda att ta dräkter i retur, även om den krävda original förpackningen (dvs pappskivan och plastetui) saknas, mot en avgift på 49:-, om du så önskar.

Om du inte önskar nyttja denna tjänst, kan vi inte erbjuda någen utökad returrätt.

OBSERVERA! Detta är inte en del av den lagstadgade ångerrätten, utan en utökad returrätt som Festtema erbjuder dig.

Vi ber dig om att bifoga en kopia av faktura/orderbekräftelsen. När vi har mottagit varan, sätter vi in hela beloppet på ditt konto. Återbetalningen kommer alltid att ske via kontokortet eller via internetbank. Vi kan inte betala ut kontant.

Reklammation
Festtema.dk strävar efter att kontrollera alla varor innan leverans. Skulle det trots allt vara fel vid en leverans ber vi dig att bifoga följande information:

- Namn (det namn som finns på ordern)
- Ordernummer
- Beskrivning av anledning till reklammation

Varor som returneras med reklammation, blir i första hand reparerade eller ersatta av en ny leverans inom 7 dagar efter mottagandet. Om detta inte är möjligt kommer det betalda beloppet att bli krediterat inom 7 dagar.

Utöver detta gäller naturligvis den 3-åriga reklammationsrätten enligt konsumentlagen. Det betyder, att du antigen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prissänkning, beroende på just ditt ärende. Det är självklart ett krav, att reklammationen är berättigad, och att felet inte uppstått som en följd av felaktigt användande av varan eller annat skadevållande beteende.

Du skall reklammera inom ”rimlig tid” efter, att du har upptäckt felet på varan. Med ”rimligt tid” kan man säga, om du reklammerar inom två månader efter att felet upptäcktes.

Vi ersätter rimliga fraktkostnader
Om reklammationen är berättigad ersätter vi naturligtvis dina rimliga fraktkostnader.

Varan skickas till:

Festtema ApS
Meterbuen 15
2740 Skovlunde

KOM IHÅG - Att varan alltid ska skickas tillbaka i lämpligt emballage, och få en kvittering från leverantören, så vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Byten
Alla varor kan bytas inom 14 dagar. Du betalar själv returfrakten för varor som returneras, Festtema.dk skickar den eller de utbytta varorna 1 gång, utan kostnad för dig.

Tänk på: att vi inte tar emot paket utan utdelning. Dessa paket kommer automatiskt att bli skickade i retur till avsändaren.

 Du ombeds att bifoga följande information i samband med utbytet:

- Namn (det namn som finns på ordern)
- Ordernummer
- Vad som ska bytas
- Vad det ska bytas till (varunr. och eventuell storlek)

Om vi inte har den önskade varan på lager, kommer du bli kontaktad om andra alternativ eller en uppskattad leveranstid. Kan din önskan om byte inte genomföras inom 7 dagar återbetalas pengarna för varan. Varor kan bara bytas till varor med samma eller lägre pris. Önskas en vara till ett högre pris, ber vi dig lägga en ny order.

Priser och sortiment
Alla priser är inklusive moms, men exklusive eventuell porto-/fraktkostnad. Har du valt banköverföring skall beloppet överföras till Nykredit Bank konto: 5476 7041066. Varan kan inte släppas ifrån lagret förrän beloppet kan ses på Festtemas bankkonto. Man får lägga på 3 bankdagars expedition vid en banköverföring.

Festtemas sortiment uppdateras och förändras löpande. Vi reserverar oss för slutsålda varor, utgående varor, tryckfel samt prisändringar och annan force majeure. Kan du inte hitta den vara du söker, hoppas vi, att du kontaktar Festtema på email info@festtema.se. Vi kan oftast skaffa precis det du önskar dig.

Fel vid betalning
Vid betalning med kort händer det, att kortutgivaren (din bank) inte tillåter, att vi drar betalningen. Detta beror vanligtvis på misstanke om fusk, att det saknas täckning på kontot eller fel hos kortutgivaren eller PBS.

Uppstår det fel i samband med betalningen skickar Festtema inte varorna, men informerar dig via mail eller ett telefonsamtal om problemet. Blir felet inte rättat, eller pengarna inbetalda på annat vis senast 3 dagar efter ordermottagande annuleras köpet.

Porto och fraktpriser
Läs under menypunkten: Frakt.