- Home Page /
- FAQ
Kan vi hjälpa till?
-
Din beställning
-
Försändelse
-
Betalmetoder
-
Reklamationsrätt
-
Retur och byte
-
Rabatter & Bonuskoder
-
Köpvillkår
-
Produktinformation
-
Din beställning
-
Din order
Allmänna frågor gällande "Din order"
Var är mitt paket?
När ditt paket är skickat får du ett trackingnummer till den mailadress som användes vid beställningen.- du kan följa paketet genom att skriva in ditt trackingnummer her.
Kan jag ändra min order?
Ja, fram tills att din order är packad och skickad kan du ändra beställningen.När vi har packat färdigt och skickat paketet mottar du automatiskt ett mail där det står att ordern är packad och skickad, samt information med ditt trackingnummer. Härefter är det inte längre möjligt att ändra ordern.
Vi förbehåller oss också rätten till att avvisa ändringar under våra högsäsonger runt te.x halloween då vid har hög arbetsbelastning.
Om du vill ändra din order ska du maila oss med dina önskemål. Var uppmärksam på att ändring av existerande order kan medföra förlängd leveranstid.
Kan jag anullera min order?
Ja naturligvis, tills din order är packad och skickad har du möjlighet att annullera ordern.När vi har packat färdigt och skickat paketet mottar du automatiskt ett mail där det står att ordern är packad och skickad, samt information med ditt trackingnummer. Härefter är det inte längre möjligt att annullera ordern.
Önskar du inte längre motta varorna kan du enkelt använda din ångerrätt och returnera varorna till oss.
Blir mina varor levererade tillsammans?
Ja, alla varor som finns på www.festtema.se är lagervaror och skickas tillsammans. Skulle det ändå vara så att en vara saknas kontaktar vid dig så snart som möjligt så vi kan finna en lösning tillsammans med dig som kund.
När dras pengarna för min order?
Pengarna dras först när ordern är packad och skickad från vårat lager.Kundens ansvar!
Det är kundens ansvar att uppgifter som anges vid beställning är korrekta.Dessa upplysningar används primärt som fakturerings och leveransunderlag och är därför viktiga för att ordern ska kunna levereras.
Ett paket som inte kan levereras, eller inte blir hämtat från postombud till följd av saknade eller inkorrekta upplysningar returneras till Festtema. När vi tar emot paketet krediteras köpet, men ALLA omkostnader för frakt tillfaller köparen.
Kategorier
-
-
Försändelse
-
försändelse
Som utgångspunkt packar och sänder Festtema alla ordrar ”från dag till dag” på vardagar.
I praktiken innebär det att ordrar som mottagits före kl. 13.00 packas och skickas samma dag.
- Ordrar som mottagits före kl. 13.00 på vardagar packar och skickas samma dag.
- Ordrar som mottagits efter kl. 13.00 på vardagar, under helger eller på helgdag hanteras nästa vardag.
”Dag till dag försändelse” är INTE detsamma som dag till dag leverans.
Leveranstiden beror på vart i Sverige din order ska levereras, normal leveranstid är beräknad till 2-4 vardagar från det datum paketet skickas.
Vi kan inte garantera leveranstiden då leveransen utförs av 3-part, normalt Schenker.
Kontrollera leveranstiden till din adress, skriv in postnumret som det ska levereras till
Normal leveranstid till är
Leveranstid är SCHENKERS normala leveranstid till upplyst postnummer och Festtema kan ej garantera leveranstiden.
Kategorier
-
-
Betalmetoder
-
Betalmetoder
Hos festtema.se skickas varorna först efter betalning, och för att det ska vara så enkelt som möjligt erbjuder vi 2 olika betalmetoder, båda metoderna hanteras genom Klarnas Checkout:
1 - Betalkort
Du kan betala online med följande betalkort:
- Visa
- VisaElectron
- MasterCard
- MasterCard Debit
Säkerhet vid betalning med kort:
Betalning med kort är alltid den säkraste betalningsformen för dig som kund. Vid onlinebetalning med kort hos festtema är du försäkrad mot missbruk.Själva transaktionen hanteras av KLARNA som är en av skanidinaviens största leverantörer av betalningslösningar. KLARNA använder SSL (Secure Socket Layer) vid kommunikationen, och det är endast KLARNA som kan se dessa. Varken festtema eller någon annan har möjligheten att läsa denna data.
2 – KLARNA
När du väljer att betala mot faktura görs en sedvanlig kreditupplysning för att se så att du är kreditvärdig. Detta sker helt per automatik och det är inga uppgifter som påverkar din kreditvärdighet i framtiden. Uppgifterna sparas inte heller hos Festtema.Faktura
Klarna kommer sända ut din faktura via e-post i samband med att din beställning skickas från oss. Betalningsvillkor 14 dagar från det att fakturan skickats ut Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag (från. 60 kr) samt dröjsmålsränta med 25 % + referensräntan. Våra fakturor sköts av Klarna AB.Du kan även välja att dela upp din betalning med minsta månadsbelopp på 100 kr. Du hittar mer information om detta på fakturan. Ingen extra avgift för faktura tillkommer.
Delbetalning
Inbetalningskort skickas ut av Klarna. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång.Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden. Första betalningen sker i slutet av nästa månad! Årsräntan är 19.9%, effektiv ränta från 29,22% vid köp om 10 000 kr. En aviavgift på 29 kr/mån (En avgift oavsett antal köp).
Kategorier
-
-
Reklamationsrätt
-
rekalmationsrätt
Reklamationer:
Du har 2 års rekalmationsrätt på alla produkter enligt konsumentköpslagen. Detta betyder att om det är fel på varan, kan du få den reparerad, ersatt med med liknande vara, eller pengar tillbaka på ditt köp.Den slutliga lösningen beror på den specifika situationen och är baserad på att reklamationsrätten efterföljes och att felet ej uppstått vid felaktig användning eller annat skadligt beteende.
Eventuell defekt måste anmälas inom rimlig tid, i enighet med inköpslagen. Det är din skyldighet att ange och om det är nödvändigt att visa hur felet eller felet har inträffat.
Det första steget vid reklamation är att kontakta kundtjänst, så att vi kan bedömma felet och påbörja en process.När du kontaktar kundtjänst får du en utförlig beskrivning på hur en reklamation går tillväga.
Om din reklamation är berättigad, kommer vi naturligtvis att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Om du har kontaktat kundtjänst kan vi även skicka en förbetald returmärkning.
Föremålet skickas till:
Festtema
Meterbuen 15
2740 SkovlundeNär du returnerar varor, ange alltid ordernumret och ange vad problemet är.
Vi tar ej emot paket skickade per. efterfrågan eller liknande. Kom ihåg att varan alltid ska returneras med originalförpackning och eventuellt visningsmaterial.Så hanters en reklamation
För att vi ska kunna hantera din reklamation behöver vi dokumentation för felet eller felet i vilket klagomålet är baserat i.
Utan dokumentation kan en reklamation ej avgöras och det är ej möjligt för oss att påbörja en reklamationsprocess.
Med mer än 50 000 transaktioner per år och flera 100 000 enskilda artiklar sålda, kan produktionsfel och orderhanteringsfel ej undvikas. Därför måste vi dokumentera varje enkilt fall.
Så dokumenterar du en reklamation:
I några fall kan vi enkelt se vad klagomålet hänför sig till baserat på en bild av produkten. Men oftast måste varan returneras till oss, så att vi kan bedömma det enskilda fallet.Detta är ej för att komplicera eller fördröja processen. Utan för vår bedömning av den enskilda reklamationen, så att vi i vår tur kan vända oss till våra tillverkare,fraktombud och annan intresserad part.
Bilddokumentation:
- Skicka bild / bilder som bilaga till info@festtema.se och kom ihåg att ange ditt ursprungliga ordernummer.
Returfrakten
Om en vara skall returneras till oss för reklamation, täcker vi den vanliga fraktkostnaden om reklamationen är godkänd av oss. Det är ditt ansvar att varan returneras till oss.En rimilg vanlig fraktkostnad på returfrakten motsvarar 69kr, på festtema.se kan du köpa en returfraktsedel, via denna länk till shoppen.
Behandling av reklamation
När dokumentationen för reklamationen är mottagen, vare sig det är en bliddokumentation eller retur av vara. Återkopplar vi till dig inom 2 vardagar om din reklamation är giltig eller ej.Är reklamationen godkänd, hittar vi den lösningen som pasar dig bäst.
Exempel på lösningar vid godkänd reklamation är;- Få rabatt på berörd vara
- Byte till ny, samma vara
- Byte till ny, annan vara
- Kreditering
Expresshantering av ditt klagomål
Tyvärr kan vi ej kringgå ovanstående process, oavsett om kravet är motiverat.Ej godkänd reklamation
Om din reklamation ej blir godkänd av oss.
Återbetalar vi ej eventuellt returfraktkostnader och vi skickar endast tillbaka din vara till dig om du står för fraktenkostnaden.
Är du oenig om beslutet, kan du anmäla fallet till EU-kommissionens online klagomålsportal, vilken du finner, här.Har du några frågor angående reklamationer, är du alltid välkommen att kontakta oss på mail eller telefon: 031 753 7689.
Kategorier
-
-
Retur och byte
-
Returnering & byte
Returnering
Om du ångrar ditt köp kan du returnera dina varor inom 14 dagar efter mottagandet. Förutsättningen för en returnering är att varorna är oanvända och ligger kvar i sin originalförpackning.Om du vill returnera en vara, skall du alltid anmäla en retur till oss på Festtema. Det gör du här genom att fylla i formuläret längst ner på sidan.
När du returnerar varor, står du själv för fraktkostnaden och därfår får du ej någon retursedel. Det är extra viktigt att du skickar tillbaka returen som ett paket med spårningsnummer. Så att du kan följa returen hela vägen till oss.
Här kan du köpa en returfrakt med GLS/Schenker för 69 kr.
- ditt paket kan spåras och är fullt försäkrat ända tills det når oss.
Returpaket skall skickas till oss på:
Festtema
Meterbuen 15
2740 SkovlundeGlöm ej att ange ditt ordernummer synligt så att vi kan returnera pengarna för ditt köp. Annars riskerar du att debiteras på en Administrationsavgift på 49 kr.
Festtema.se godkänner ej returer av specialbeställda varor eller retuer av varor utan registrering av retur. I detta fallet kommer varorna att återigen skickas tillbaka till avsändaren.
Byte:
Vi på Festtema hanterar alla byten som returer. Om du önskar göra ett byte ber vi dig att returnera dina varor och beställa en ny order.
Detta gör att vårt lagersaldo alltid är uppdaterat.Begränning av returrätten:
Med hänsyn till hygieniska skäl tar vi ej emot returer av följande produkter om förpackningen har blivit bruten.- Peruker
- Uppblåsbara artiklar
- Kontaktlinser
- Makeup
- Lösögonfransar
- Skägg
- Underkläder
- Engångsartiklar
Utökad returrätt
Som en utökad service, kommer vi inom 14 dagar från ditt mottagande av paketen, erbjuda att ta dräkter i retur, även om den krävda original förpackningen (dvs pappskivan och plastetui) saknas, mot en avgift på 49:-, om du så önskar.Om du inte önskar nyttja denna tjänst, kan vi inte erbjuda någen utökad returrätt.
OBSERVERA! Detta är inte en del av den lagstadgade ångerrätten, utan en utökad returrätt som Festtema erbjuder dig.
Vi ber dig om att bifoga en kopia av faktura/orderbekräftelsen. När vi har mottagit varan, sätter vi in hela beloppet på ditt konto. Återbetalningen kommer alltid att ske via kontokortet eller via internetbank. Vi kan inte betala ut kontant.
Kategorier
-
-
Rabatter & Bonuskoder
-
Rabatter & bonuskoder
På www.festtema.se används bonuskoder som ger dig rabatt.
Har du en giltig rabattkod, anger du den vid beställning. Du kan då se den angivna rabatten och godkänna för att gå vidare för en betalning.
Rabatter är endast giltiga på varuköp, EJ på fraktkostnader.
Volumrabatt
Utöver kampanjrabatter ger vi även volymrabatter i förbindelse med större köp. Planerar du ett stort inköp, kontakta oss i förväg så ska vi se vad vi kan göra för dig.Rabatterat avtal
Vi erbjuder även företag möjligheten att ingå i ett rabatterat avtal med oss under en längre tidsperiod.
Detta är en möjlighet för de företag som har ett behov av våra produkter, exempelvis eveentbyråer, skolor och andra verksamheter som har användning av utklädnader och dekorationer.Alla rabattavtal är enskilda och skall endast brukas av avtalad part.
Vi förbehåller oss rätten till att kunna avsluta ett avtal om vi misstänker missbruk och delning av rabatterat avtal.OBS: Ogiltiga Rabattkoder
Vi godkänner ej rabattkoder från rabattsidor som exempelvis: rabattkoder.expressen.se, Rabattkoder.com, picodi.com/se och rabattkalas.se.
Festtema samarbetar ej med dessa sidor och koderna är EJ giltiga.
Kategorier
-
-
Butikken i Skovlunde
Kategorier
-
Særlige regler for varer købt i butikken
Kategorier
-
Köpvillkår
-
HANDELSVILLKOR
Det är inte tillåtet för personer under 18 år att själv handla hos festteme.se Om du är under 18 år kan avtalet ingås av te.x dina föräldrar eller annan myndig person. Vid beställning accepterar köparen köpvillkoren, och bekräftar att hen har läst dessa.
Alla varor som visas online och kan läggas i varukorgen är registrerade som lagervaror vid den tidpunken. Om du har frågor av varorna och inte finner svar på hemsidan är du välkommen att kontakta oss.
Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms och andra avgiffter. Priserna är dagspriser.
Order som mottas före klockan 13.00 på vardagar packas och skickas samma dag. Order som mottages efter klockan 13.00 på vardagar, under helger, eller helgdagar hanteras nästa vardag. Vi kan inte garantera att det går att ändra eller annullera ordern efter att den är lagd då vi prioriterar snabba leveranser. Så snart en order är packad kan den därför inte längre ändras eller annulleras.
Köp:
Alla avtal ingås med Funny Business International ApS, och på festtema.se är alla avtal danska. En tvist mellan förbrukaren och festtema.se ska lösas enligt dansk lag. Eventuella tvister ska därför prövas i dansk domstol.Dokumentation och vägledning:
Om det finns en produktbeskrivning eller användarhandbok till varan skickas dessa bifogade som en fil med din orderbekräftelse från festtema.se. Önskar du ytterligare vägledning eller rådgivning från festtema.se är denna endast av vägledande karaktär.Leverans av varor från festtema.se:
Varor som kan beställas online är registrerade som lagervaror på vårat centrallager i Danmark och levereras normalt 2-4 vardagar efter ditt köp.Om det har blivit något fel och varan trots det inte finns på lager kommer du att bli kontaktad så snart som möjligt per telefon eller e-post så att vi tillsammans med dig som kund kan hitta den bästa lösningen.
Leveransen anses vara färdig när varorna är levererade till leveransadressen och har kommit kunden eller mottagaren tillhanda. Härefter är det köparen som bär ansvar för eventuella skador.
Vi ger ingen garanti på leveransiden, alla angivna leveranstider är vägledande och försenad leverans ger inte rätt till att häva din order.
Eventuella fel på sidan:
Fel sker, men det är ovanligt trots att vi har över 12000 olika varor på lager. Vi reserverar oss för eventuella lagerfel, tryckfel, prisfel eller när tekniken sviker och vi kan komma att annullera ordern efter att vi har informerat köparen om detta.
När ett fel upptäcks kontaktas kunden av festtema.se senast följande vardag efter att en order är mottagen.
Transportskador:
Vid leverans bekräftas med underskrift att varan är mottagen utan synliga transportskador. Om emballaget är brutet, eller skadat ska detta alltid noteras på fraktsedeln, och du ska undersöka om varan är skadad. Om varan har synliga skaor till följd av att emballaget är skadat kan du avstå att ta emot produkten och festtema.se sänder dig en ny produkt så snart som möjligt utan extra kostnader. Är det inte möjligt att avgöra om själva produkten har en skada till följd av skador på emballaget ska detta noteras på fraktsedeln. Skulle det senare visa sig att varan är skadad ska den reklameras till festtema.se så snart som möjligt. Helst inom 7 dagar, men absolut max 2 månader. KOM IHÅG: Bilddokumentation av det skadade emballaget samt varan är alltid en god idé. Sänt det till info@festtema.se, så hjälper vi dig.Reklamationer:
Det är 2 års reklamationsrätt på alla varor enligt dansk lag. Det innebär att skulle varan vara defekt kan du få den reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag. Varje fall hanteras individuellt och lösningen varierar beroende på den konkreta situationen. Reklamation täcker inte fel som uppstått pga felaktig hantering eller yttre åverkan. Eventuella fel ska rapporteras inom rimlig tid efter att de upptäckts. Det är din plikt som konsument att ange och visa hur felet har uppstått.Första steget vid reklamation är ALLTID att kontakta kundstjänst, så att vi kan försäkra oss om att saken hanteras korrekt och klaras av så snabbt som möjligt. Kontaktar du kundtjänst skickas en detaljerad beskrivning på hur en reklamation görs enklast och snabbast för alla parter.
Är reklamationen godkänd återbetalar vi naturligvis dina fraktkostnader (inom rimliga gränser). Kontaktar du kundtjänst kan vi skicka en fraktsedel så du inte behöver betala för transport.
Varan skickas till:
Festtema
Meterbuen 152740 Skovlunde
Danmark
När du returnerar varan ska du alltid bifoga ordernummer och upplysa oss om eventuella fel. Observera! Vi tar inte emot paket mot postförskott och liknande, och kom ihåg att varan alltid ska skickas tillbaka väl emballerad, och med originalemballage samt eventuellt displaymaterial.
Betalning
Hos festtema.se skickas varorna först efter betalning, och för att det ska vara så enkelt som möjligt erbjuder vi 2 olika betalmetoder, båda metoderna hanteras genom Klarnas Checkout:
1 - Betalkort
Du kan betala online med följande betalkort:- Visa
- VisaElectron
- MasterCard
- MasterCard Debit
Säkerhet vid betalning med kort:
Betalning med kort är alltid den säkraste betalningsformen för dig som kund. Vid onlinebetalning med kort hos festtema är du försäkrad mot missbruk.Själva transaktionen hanteras av KLARNA som är en av skanidinaviens största leverantörer av betalningslösningar. KLARNA använder SSL (Secure Socket Layer) vid kommunikationen, och det är endast KLARNA som kan se dessa. Varken festtema eller någon annan har möjligheten att läsa denna data.
2 – KLARNA
När du väljer att betala mot faktura görs en sedvanlig kreditupplysning för att se så att du är kreditvärdig. Detta sker helt per automatik och det är inga uppgifter som påverkar din kreditvärdighet i framtiden. Uppgifterna sparas inte heller hos Festtema.Faktura
Klarna kommer sända ut din faktura via e-post i samband med att din beställning skickas från oss. Betalningsvillkor 14 dagar från det att fakturan skickats ut Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag (från. 60 kr) samt dröjsmålsränta med 25 % + referensräntan. Våra fakturor sköts av Klarna AB.
Du kan även välja att dela upp din betalning med minsta månadsbelopp på 100 kr. Du hittar mer information om detta på fakturan. Ingen extra avgift för faktura tillkommer.
Delbetalning
Inbetalningskort skickas ut av Klarna. Du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp (lägst 50kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång.
Alla dina delbetalningsköp samlas på samma faktura. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden. Första betalningen sker i slutet av nästa månad! Årsräntan är 19.9%, effektiv ränta från 29,22% vid köp om 10 000 kr. En aviavgift på 29 kr/mån (En avgift oavsett antal köp).
Avgifter
Festtema.se tar ut avgifter för följande:
- Avgift för ej avhämtade paket hos ombud, eller paket som ej gått att leverera: 149,- kr.
- Administrationsavgift vid skanade ordrenummer vid returnering av varor: 75,- kr.
- Ersättningsavgift för saknat originalemballage eller displaymaterial vid returnering: 75,- kr.
- Avgift för överskriden tid vid retur av vara 75,- kr.
Annullering av genomförd order
Festtema.se forbeholder sig retten til at annullere en gennemført ordre i tilfælde af tydelige fejl i eksempelvis prissætningen eller i tilfælde af svindel. Sker dette, vil den aktuelle kunde få besked herom på den oplyste e-mail.
Ångerrätt
Festtema.se erbjuder 14 dagars ångerrätt från att kunden mottagit paketet. Om du väljer att använda dig av din ångerrätt, ska varan levereras tillbaka i samma skick som vid mottagning av varan, i samma mängd och inkl. allt emballage.
Ångerrätter gäller endast för privatpersoner, företagskunder har ingen ångerrätt.Varor utom ångerrätten
Det finns några saker som är undantagna från ångerrätten:
Leverans av förseglade varor som av hälso- och hygienhänsyn inte är lämpliga för retur och där tätningen har brutits efter leveransen, inklusive kontaktlinser, peruker, strumpor, smink och andra engångsartiklar.
Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälso- eller hygienskäl inte är lämpliga för retur. Här, till exempel, nämnda kontaktlinser, underkläder, strumpor, smink. peruker, etc.
Produktens skick när du returnerar det:
Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde på grund av hantering annat än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas art, egenskaper och sätt. Med andra ord kan du prova produkten på samma sätt som om du provade på den i en fysisk butik, men du bör inte ta på den för riktig användning.
Om produkten testas utöver vad som beskrivs ovan, anser vi det som användt, vilket innebär att du inte kan få pengar för köpet, endast en del eller inget av köpesumman tillbaka beroende på produktens kommersiella värde.Återbetalning av beloppet
Om du ångrar ditt köp betalar vi tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid avskrivningar du är ansvarig för kommer detta köpebelopp att dras av.Om du använder din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt val av leverans än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av oss), utan onödigt dröjsmål och i alla omständigheter inom 14 dagar från det att vi har fått meddelande om ditt beslut att dra tillbaka detta avtal.
Vi gör en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat med oss. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått avkastningen, om du inte har lämnat in dokumentation innan du returnerar den.
Om du ångrar köpet måste varan skickas till:
Festtema
Meterbuen 15
2740 Skovlunde
DanmarkVi tar inte emot paket utan leverans- eller paket skickade per. efterkrav. Du ansvarar för att varorna kommer säkert till oss - och du betalar för fraktkostnader. Vi rekommenderar att du skickar med spårningsnummer och kom ihåg att ta emot och spara leveransbevis som dokumentation för leverans.
Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått returen, om du inte har lämnat in dokumentation innan du returnerar den.Personuppgifter och loggstatistik
För att du ska beställa varor måste du ange eller registrera dig med följande uppgifter: namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar din personliga information för att leverera varan till dig. När vi samlar in personuppgifter via vår hemsida ser vi till att det alltid görs genom att ge ditt uttryckliga samtycke. Du är därför alltid informerad om vilken information som samlas in och varför.Informationen till Festtema avslöjas inte eller säljs till tredje part, och vi registrerar inte känslig personlig information. När du är registrerad hos Festtema har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen.
Du har också rätt att förstå vilken information som registreras om dig. Personuppgifterna är registrerade på Festtema och lagras i fem år, varefter informationen raderas.
Regissören och personalen hos Festtema har tillgång till den information som är registrerad om dig. Vi noterar också att vi inte lagrar eller överför kundinformation krypterad.
Cookies
Festtema använder cookies för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig. Du kan när som helst ta bort cookies från din dator.
Information om möjlighet för klagomål
Ett klagomål om produkt eller tjänst som köpts från oss kan skickas till Konsumentverket för klagomål. Du kan överklaga till webbanmälan via https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/.
EU-kommissionens online klagomål kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är bosatt i ett annat EU-land.
Klagomål lämnas in via https://www.konsumentverket.se/aktuella-konsumentproblem/anmal-till-konsumentverket/
Kategorier
-
-
Produktinformation
-
Produkt info
Hållbarhet
Kostymer och utklädnader är ej klassade som allmän klädsel och har därför en begränsad hållbarhet.Tyroler kostymer samt andra kostymer i bomull, ull eller läder har en väsentligt längre hållbarhetstid, då dessa är av en högre kvalitet.
Om du har frågor angående kvaliteten är du alltid välkommen att kontakta oss på telefon; 031 753 7689 eller på mail på; info@festtema.se alternativt genom vårt kontaktformulär.
Kan jag tvätta kostymen/utklädnaden?
Generellt tål våra produkter ej maskintvätt eller handtvätt om annat ej anges. Vi rekommenderar dig till att vända dig till en kemtvätt för professionell rengöring.Vissa kostymer har en tvättanvisning och de bör följas.
Vi frånsäger oss allt ansvar om du ej följer dessa anvisningar.
Vad är kostymen gjord av?
De flesta av våra kostymer är gjorda av polyester om ej annat anges.Du är alltid välkommen till att kontakta oss om du vill höra mer eller har några frågor.
Vad innehåller kostymen/varan?
På produktsidan anger vi alltid, vad varan innehåller eller vilka delar som medföljer. Titta under ”Fakta” och se vad som ingår i varan, då det ibland även finns med andra produkter på bilderna.Om du är osäker på vad som ingår, kontakta oss på info@festtema.se eller på telefon 031 753 7689.
Vilken storlek passar mig?
Kostymernas storlek och mått varierar från producent och produkt. Därför bör du alltid jämföra storleksguiden på specifik vara, för att få rätt storlek/mått.Är du osäker på storleken på en specifik produkt, kontaka oss för mer info.
Kategorier
-