Reset filter x


Som utgångspunkt försöker vi alltid att tillgodose ditt önskemål om ändring av beställningen. Önskar du ändra en befintlig beställning är det bästa sättet att kontakta oss via telefon. 
Utanför allmän telefontid (vardagar mellan 10:00 – 16:00) kan du använda vårt kontaktformulär
Men du bör vara uppmärksam på att ändring av en befintlig beställning kan medföra förlängning av leveranstiden. När vi börjat samla din beställning är det inte längre möjligt att ändra beställningen. Har du redan mottagit ett mejl med besked om att beställningen är packad och skickad – finns det definitivt ingen anledning att kontakta oss angående en önskad ändring eftersom det då är 100 % för sent att göra en ändring. 
Vi förbehåller oss även rätten att avvisa ändringar av beställningar under högsäsong.

Som utgångspunkt levereras alla paket i Sverige med Schenker.

Normalt sker leverans från dag till dag med GLS, dock inte på helger och helgdagar. Alla varor som kan beställas här i shoppen är lagervaror i Skovlunde och kan i princip levereras omgående. Så den snabbaste formen av leverans är; att köpa varorna i butiken i Skovlunde.

Det första du ska göra är att registrera användning av returrätten och det gör du här via FESTTEMA' returportal.

Det enda du behöver är ordernumret som du finner i din orderbekräftelse skickad på e-mail och den e-mailadress, som användes då du gjorde din beställning. 

Därefter har du 14 dagar på dig att skicka paketet med returvaran till oss.

Nej, 

Festtema har varken lager eller serviceanläggningar i Sverige. All frakt sker från vårt centrallager i Danmark.

Ja! 
Festtema levererar naturligtvis till ”alla” andra länder, men det förutsätter en förhandsdialog med kundservice eftersom vi måste undersöka gällande fraktkostnader.

Nej! 

Festtema garanterar inte leveranstiden då frakt utförs av tredje part.

Ja, det kan tillkomma avgifter på vissa förmåner och tjänster, dock bara i följande situation: Betalning med ”Företagskort”. Alla betalningar med ”företagskort/firmakort” påförsden faktiska kortavgiften. Storleken på avgiften beror på kortutgivare och korttyp.

Hantering av returvaror där det saknas information om ursprungligt ordernummer påförs en administrationskostnad på kr 49,-. 

Kredit via bank 
Kredit via bank, oavsett orsak, påförs en administrationsavgift på kr.: 49,-. 
Saknat displaymaterial 
Returvaror, som returneras utan displaymaterial påförs en ersättningsavgift på kr.: 75,- 
Ej uthämtade paket 
Paket som returneras av GLS eftersom uthämtningstiden på utlämningsstället har överskridits, påläggs en fraktavgift på minst kr. 75,-
Hos Festtema kan du betala med följande kort och betalningsformer: 
• VISA/ VISA Electron 
• Mastercard/ Marstercard debit 
• MobilePay 
• GooglePay 
• ApplePay 
• Banköverföring (Gäller endast B2B)
Festtema byter inte varor som är köpta Online! 
Istället uppmuntrar vi våra kunder att använda sig av returrätten och därefter åter beställa den eller de varor som man önskar byta till. 
Denna lösningsmodell säkerställer inte bara en snabbare leverans, utan är också det enda sätt på vilket vi kan säkra att det beställda också finns tillgängligt som lagervara i det ögonblick vi mottar en beställning. Varor köpta online kan INTE bytas i butiken, heller inte ”bara” till en annan storlek eller färg. Onlineköp kan returneras i butiken, men krediteras via bokföringen. Butiken kan INTE betala tillgodohavande för returnerade varor, och värdet av dessa kan INTE moträknas ett eventuellt nytt köp i butiken.

Första steget vid reklamation är ALLTID att kontakta kundservice så att vi kan säkerställa att saken hanteras korrekt och snabbast möjligt. Kontaktar du kundservice, skickar vi en utförlig beskrivning av hur en reklamation hanteras lättast och snabbast för alla parter. 

Du kan kontakta kundservice dygnet runt via kontaktformularen eller ringa till oss alla vardagar mellan kl. 10:00 – 16:00. Reklamationsrätt gäller i två år på alla produkter i enlighet med köplagen. Det betyder att du i tillfälle vid fel på varan antingen kan få den reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller sänkt pris. Den slutliga lösningen beror på den konkreta situationen och villkoras av att reklamationen är berättigad och inte har uppstått till följd av felaktig användning eller annat skadligt beteende. Ett eventuellt fel eller brist ska i enlighet med köplagen åberopas inom rimlig tid efter att felet upptäckts. Det är din skyldighet att ange och på begäran visa, hur felet eller bristen yttrat sig. Kom ihåg att Festtema är e-märkt, vilket innebär att du som privatkund automatiskt omfattas av e-märkets köpskydd.

Ja! 
Som utgångspunkt betalar du själv för returfrakten men du kan köpa en billig returfrakt när du meddelar om användningen av din returrätt. Den billigaste returfrakten kostar 49,- kr. och då kan du skicka paketet via en GLS paketbutik. Men du kan också välja andra leverantörer och tjänster. Du kan naturligtvis också välja att skicka saker i retur som brevpost, men då ska du vara uppmärksam på att försändelsen varken är spårbar eller försäkrad och att det är ditt ansvar att vi mottar försändelsen. Slutligen kan du också välja att själv överlämna dina returvaror. Det är gratis och kräver ”bara” att du levererar sakerna i butiken i Skovlund inom butikens öppettid. Vid personlig returnering av varor köpta online ska du vara uppmärksam på att vi mottar och kvitterar mottagande av dina returvaror i butiken. Återbetalning/kreditering sker dock alltid via ekonomiavdelningen senast 14 dagar efter mottagande och alltid via samma betalningsform som vid det ursprungliga köpet.

Ja! Som utgångspunkt har du alltid 14 dagars full returrätt från det att varan är levererad. Dock ska du vara uppmärksam på att följande varor INTE kan returneras om emballaget brutits: 

  • Peruker 
  • Uppblåsbara effekter 
  • Kontaktlinser 
  • Makeup
  • Lösögonfransar 
  • Skägg
  • Underkläder 
  • Andra engångsartiklar 

Av hänsyn till hygien och din trygghet som kund kan ovanstående produkter varken returneras eller bytas om emballaget brutits.

Det finns inte särskilt många rabattkoder som fungerar på Festtema! 

Som utgångspunkt arbetar vi inte med rabattkoder. 

När vi ger rabatt är det oftast knutet till användarprofiler eller som en generell rabatt (erbjudande) som är synligt och likvärdigt för alla. 

Andå tyker det löpande upp rabattkoder eller erbjudanden om rabattkoder på diverse rabattsidor och dealsites, som exempelvis: Rabble.dk, Rabatkoder.com, Kampagnekode.info og e-rabatkode.dk. Festtema.dk samarbetar inte med dessa sidor och koderna är oanvändbara på Festtema.dk.

Utöver kampanjrabatter ges det också volymrabatter i samband med köp av större mängder. Om du planerar att göra storköp, ska planera ett event eller beställa mycket av samma vara, är du alltid välkommen att kontakta oss. 

Kom ihåg att vi har tillgång till många fler varor än dem du ser Online. Vi visar nämligen bara varor Online, om de finns på lager lokalt i Skovlunde och kan levereras från dag till dag.

Ja! 

Vi har möjlighet att erbjuda firmaavtal/rabattavtal som löper över längre tid. Rabattavtal är normalt något vi ingår med Eventfirmor, dansskolor och andra typer av verksamheter och organisationer som löpande har behov av dräkter, utklädsel, pynt & dekoration. Är du intresserad av volymrabatt eller ett löpande rabattavtal, så kontakta kundservice på info@festtema.dk eller ring på telefon 7020 3740 för att höra om vi kan göra något för dig.

Nej! 

Det är bara möjligt att byta varor om du har en faktura eller orderbekräftelse som tydligt anger ditt ursprungliga ordernummer.

Normal leveranstid till er

Leveranstid är SCHENKERS normala leveranstid till upplyst postnummer och Festtema kan ej garantera leveranstiden.

Kundeservice

Kategorier som matchar din sökning